Wednesday, August 05, 2009

Paul Yip教英文

個多月前,我在有線做專題的師妹,想拍一個有關父母教孩子學英語的特輯,問我有沒有人可以介紹。
我幾乎想也不用想,就推薦了我的中學老師Paul Yip和他女兒Grace。

Grace只有十二歲,就讀小六,但她的英文程度(我指懂的生字數目),可能在我之上。
一年前我見她,她說她一天可以讀一本五百頁的小說(Twilight)。
這次從訪問中所知,她現在一天可以完成全套了(每本花一至三小時)。

記者問她,你怎麼可以讀得這麼快?
小妮子答,我不知道喎。好比你問一個人為什麼跑得快,他真的不知道為什麼啊。
記者又問,這麼厚的書,難道沒把你嚇著嗎?
她直率地答,厚書是這樣看,薄書也是這樣看,沒什麼分別嘛。只是前者重些罷了。
再加一個腼腆的笑。

我老師本來是教化學的,但他覺得要幫學生自學,最重要還是要打好英語的基礎。
他說,根據研究,你只須懂三四千個中文字,已可看懂大部份中文作品,應付日常需要;若要對英語有同等程度的掌握呢,則須懂得三至四萬字。
我曾追問,一個英語還不錯的香港的大學畢業生,大約懂多少英語詞彙呢?
他說,約一萬二千到一萬五千左右。而一個土生土長的還不錯的美國高中生,平均來說,懂三萬字。
(上述資料,請參考我老師的網頁:vocablearning.com

為了幫助女兒有系統地學英語詞彙,Paul Yip閱讀了大量有關記憶、學習方法、英語教育、甚至電腦的書,親自設計了一套學習軟件。
Grace就是利用這套軟件,一年內學習了兩千多生字的。
我老師說,現在正在他工作的學校(香港華仁)裏推廣這套軟件,希望多些學生受惠。

我試用過這套軟件,告訴你,它沒有祕密,關鍵只有一個字:discipline--你能否持續每天讀英文書,並鍵入最少十個英語生字?
我這人毫無紀律,經常偷懶,這方面是不合格的。

儘管如此,我還是用兩個多月時間累積了近一千個英文生字,看書的速度好像有些進步。
你可能問:多懂些英語生字,英文就自然好了嗎?這樣說來,背字典不是更有效?

教育理論我不懂,我只知道:
(1)如今閱讀SCMP的速度,和閱讀敝報差不多
(2)用iPhone玩Scramble,得分高些
(3)字典我從來不背,這麼枯燥的東西你找機械人做好了,我老師設計的軟件簡單易用,說來說去只有一個「缺點」:你必須日日做,且這是成敗關鍵。

業精於勤,學不好不能怪別人。
(我又想起Outliers裏面提到的10,000-hour-rule了)

***

有線的訪問片段(《時事寬頻》):牙牙學英語(首七分鐘是關於我老師和他女兒的,後面的我還未看)
Paul Yip的網頁:Paul Sir Home Page

20 comments:

Sze Chai (Siqi) said...

It says: 根據研究,你只須懂三四千個中文字,已可應付日常需要,看懂大部份中文作品;若要對英語有同等程度的掌握呢,則最好懂得三至四萬字。


Why?

Leona said...

Sze Chai:
good question.

I referred to my teacher's webpage and it said:

"The reason behind the differences are rather historical. When I have time, I hope I can write some articles to tell you the stories behind the evolution of different languages and how the present situation is coming up to."

(www.vocablearning.com)

Shumc said...

個軟件有得賣嗎?

Leona said...

Shumc,

細路,你撞入去vocablearning個homepage睇吓,我唔係好清楚...
我試用既,係老師得登幫我開左個account(呢個係個web application)

Perennial_Loser said...

每日讀書都做唔到,更加唔好講係英文書...

宜家現眼報,vocab 以 1 wph 嘅速度流失~

又:買咗你本新書喇...貴報送貨效率好高,我星期日落訂單,今日已經送到 office~

^.^

Kris said...

都係四隻字:持之以恆。

提多個測試英文生字標準,SAT Reasoning Test。

Kevin Lee said...

Sze Chai:

中文用字砌成詞, 你懂得「笑」這個字, 就大概會懂得拼出來的微笑, 嘲笑, 失笑, 苦笑, 恥笑等等。簡單(複雜?)而言, 你學了n個生字, 便可以砌成n(n − 1)/2 個二字詞彙。
英文呢? Smile, laugh, jest, mock, chuckle...每個字都是一點一滴地學回來。

(英文也可以砌成methyl 2-methylpropenoate, 但這裡只提及一般通則)

hevangel said...

咦~ 我都俾Paul Yip教過。難得一見的好老師。

losing loser said...

果集 "時事寬頻",小弟有睇. 小人之心一問:究竟阿妹睇完明唔明?其實佢係揭書(scan)還是看書(reading)?事關節目中,有兩個位睇完覺得好 odd:

- d書愈厚,阿妹似乎愈起勁.究竟佢睇完之後隨之而來的,係睇晒一本字 (instead of 一本書) o既滿足感,定係一般人睇金庸 o既過癮?

- 基本文法阿妹不太通曉,令我諗起成日有人會懶好笑咁話:篇文隻隻字我都識,但係癡埋一齊就完全唔知佢講乜.

p.s. 問心,阿妹有個咁 o既老竇,小弟無比妒忌.

Leona said...

P_L:

原來敝報service咁好,多謝推介!

講到每日讀一本書呢──所以話冇得「恨」人地有十優你冇,人地真係日日鋤書你有冇吖。

BTW,你好似話過比我聽,你都比Paul Yip教過?

Kevin:
你講得實在太啱啦。
又,我最近終於醒起「溴代三氟甲鋎氣」(BTM)既全名:
Bromotrichloromethane
中七的nomenclature我仍記得啊,勁!

hevangel:
Paul Yip只教過兩所男校與兩所女校,請問你來自…?
(sorry,識你咁耐,連閣下是男是女都唔係好肯定)

losing loser:
我唔能夠代阿妹答呢兩個問題。我只能夠用我自己的觀察同經驗分享吓:

(1)一個細路如果唔怕本書厚、字多圖少,而肯拎本書讀吓,你理鬼佢睇得明幾多,都係好事吖!
而家幾多細路怕左睇書,莫講話scan,望吓都驚,長遠黎講好大鑊。
(2)不論中文英文定日文俄文,據我了解,基本上睇書快既人都係scan既。
至於得到既滿足感會唔會因睇書快而細左,我唔敢代人地答,我只能講自己唔會囉。
教科書我逐隻逐隻字睇幾廿次,都唔覺得過癮左喎。

Paul Yip的確係一個好老豆。
同我老豆有得揮:)

Leona said...

losing loser:
噢,你提到識哂D字唔識文法既問題──

你有冇留意呢,好多鬼仔鬼妹BBC ABC咁,D文法可能水皮過你同我?但佢地用英文冇問題喎!

香港教英文,細細個就讀埋D咩subject-verb agreement, tenses等一大抽文法,結果學生驚左英文,字又冇識多個,幾該煨!

學鬼佬咁,學多幾個英文字先,遲下慢慢再「捽」文法,可能仲好。

你諗吓你學母語時,係學字先,定學擬人法同語助詞的運用先?

Perennial_Loser said...

Leona:

我睇書從來都係隨意, 一日睇兩三本又得, 三兩個月先一本又得, 無咩成績都好自然, 唔會恨喇...係衰到連 1A 都無嗰下難過啲啫.

葉 sir 無教過我...同我同年嗰啲應該無人畀佢教過, 因為佢好似係我中二嗰陣就走咗. Hevangel 呢類大我三兩年嘅校友就唔同~

Perennial_Loser said...

都唔記得講0忝...終於響本書度見到 Leona 你正面喇, 哈哈~

你個樣精明得嚟重幾惡下... --> 閃~

XD

Leona said...

P_L:
咩話?邊個惡話?你試吓講多一次?
lol

原來hevangel係你師兄!

losing loser said...

其實... "subject-verb agreement" 呢個 term 我都係第一次聽 ;P

Perennial_Loser said...

Leona,

O votre Altesse, pardonne-moi mes offenses~
XD

h 君佢應該大我三四年啩...未見過佢真人.

樓上:

呢個 phrase 係教文法嗰陣成日講0架, 考基準試九成九會問到嘅嘢嚟~

tintinbright said...

當年的我也是看報學英文, 手執SCMP, 祇看三個專欄: Editorial, Letters to the Editor 與 足球版.

Editorial 可學到怎樣發揮觀點, 起承轉合. Letters to the Editor 可看到高手過招, 有點互動性, 不知算不算報紙1.0 :P Sports column 則純屬興趣,因當年詳細報導英國球賽的報章不多, 但從中卻很能體會到英語可知何生動地運用. 差點忘了laisee, 間中拮你一野,可算是陶傑的鼻祖.
經一二年的看報經驗, 英語考試成績總不算太差.

10,000-hour-rule 有點像金庸小說的氣宗, 學問很多時都從日積月累而來, 不太多short cut 的.

Leona said...

tintin,

這說明人人都有一套學好英語的方法,而最重要的,就如細路Kris所講:持之而恒

冇shortcut啊

nicole said...

If i want to improve my english, (i'm not a teenager ... 20 something), any suggestions ? i'm a fresh graduate, but english is very so-so.

Leona said...

Dear nicole, it never gets too late to start improving your english proficiency. My teacher (Paul Yip) suggested 2 books:

(1) Choose the Right Word (by S.I. Hayakawa)

(2) Essential English Grammar (by Philip Gucker)

On top of that, I'd like to recommend my friend (蕭sir)'s blog to you too. His book, 英文由F字學起 is funny and easy to read. He shared his self-learning experience which I thought very helpful.