Sunday, May 15, 2011

必須嚴懲虐貓兇徒之二

接上文必須嚴懲虐貓兇徒

有兩點跟進:

第一,我把有關虐貓的新聞及要求施壓加重刑罰的訴求,電郵了給亞洲動物基金(Animals Asia Foundation)的CEO兼創辦人Jill Robinson,得到她的迅速回應,同意香港殘酷對待動物的懲罰極不恰當,並表示會繼續游說工作。

此為她的電郵全文:

Hello there Leona, good to hear from you - I'm responding to your email from our bear sanctuary in Chengdu where I'm here on site until next weekend. Thank you so much for the information regarding those poor cats -like you I have several rescued stray cats and cannot bear to think that those you mention have been treated so cruelly.


I can only reassure you that we are part of the lobbying force in Hong Kong appealing for higher penalties which are ridiculously inappropriate at the present time. The development of society depends on people to treat animals well - and papers across the world clearly acknowledge this as part of community stability. That Hong Kong is so behind in levying serious penalties is pitiful and again we encourage more serious endeavours to help our animal friends.

Thank you for helping and supporting us over the years and if I can be of any more assistance please don't hesitate to get in touch.

Have a good Sunday, with warmest wishes, Jill
Jill Robinson MBE
Founder & CEO
Animals Asia Foundation

第二,我亦把前文及我與Jill Robinson的電郵往來,轉交予立法會議員陳克勤,期望他會作出跟進。
其助理表示,陳克勤有養狗,也格外關注動物權益,並正敦促當局成立「動物警察」加強執法。
希望一切會有進展。

我知道現在所做的微不足道,說不定虐貓兇徒還躲在一角冷笑,嘲弄一切如此不給力。但一切巨變都由小事開始,我現在行動,希望得到你支持。

又,請教有為動物爭取權益經驗者,如我現在所做的方法不足以對症下藥,請提出意見。

5 comments:

紅心 j said...

好慘呀, 我唔敢睇詳情, 我驚會喊.

嗰啲只夠膽匿埋暗處欺負弱小嘅人渣, 一定有報應.

Leona said...

紅心j:係,我絕對相信虐殺小貓既人一定會有報應!

揚眉女子 said...

謝謝leona, 幸好有你們!

舞了 said...

我也很鍾愛動物,聽到虐待動物的事件我也會十分憤怒。但我想從另一個角度想,如果施虐者是自己身邊最親愛的人的話,我又當如何處理?

Leona said...

揚眉:誰都可以出一分力。包括小至向你身邊的朋友宣揚愛護動物的訊息、提出刑罰太少等關注,大至參與動物組織的活動、協助為流浪貓狗絕育及提供安身之所等。小小改變,你都可以做到!

舞了:一視同仁